1. Perustiedot
2. Tavaran tilaus
3. Tavaran lähetys, vahingon korvaus
4. Tavaran henkilökohtainen nouto
5. Sopimuksen peruuttaminen, reklamaation ehdot
6. Henkilötietojen käsittely
7. Evästeet
8. Loppusäännökset
9. Vaihtoehtoinen riidanratkaisu
Yrityksen päämajan osoite (ei sivuliikkeen):
www.mardosport.fi
SKI MOUNTAINS s. r. o.
Budimír 7
04443 Budimír
Slovakia
Sähköposti: info@mardosport.fi
IČO (yrityksen tunnus): 54 016 789
DIČ (yrityksen tunnus arvonlisäveroa varten): SK2121555414
Margin scheme – Second-hand goods.
Pankkitili:
IBAN-tili (EUR): SK1083300000002502047983 (euro, FIO banka a.s. -pankissa)
BIC / SWIFT: FIOZSKBAXXX
Tuotteiden listaus www.mardosport.fi -sivulla sisältää tavallisesti saatavilla olevaa tavaraa. Toimittaja ei takaa kaikkien tuotteiden saatavuutta. Tuotteiden saatavuutta varmistetaan kysynnän mukaan.
Asiakas valitsee tavaran, täyttää tilauslomakkeen täydellisesti ja lähettää tilauksen. Lähetetty tilaus on ehdotus ostosopimuksen tekemiseen. Tilaus tomii myös tavaran varauksena.
Asiakas voi katsoa tuotteiden hintoja yksittäisen tavaran tuotekortilla. Ennen tilauksen lähettämistä lasketaan tavaran kokonaishinta liittyvine kuluineen ja asiakasta kehotetaan hinnan suostumukseen.
Tuotekuvaukset verkkokaupassamme on tarkoitettu tuotelinjan yleisiksi kuvauksiksi. Nämä kuvaukset voivat sisältää virheitä, virheellisyyksiä ja/tai puutteita. Jos ostaja haluaa yksityiskohtaisia tietoja tietystä tuotteesta, on tarpeen ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tekemistä.
Uudet (käyttämättömät) tuotteet saatetaan myydä ja toimittaa ilman alkuperäispakkausta.
Tilauksen peruuttaminen
Asiakas sekä toimittaja voivat syyttä peruuttaa asiakkaan tilauksen toimittajan vahvistukseen asti. Mikäli asiakas peruuttaa tilauksen sen luomisen jälkeen, myyjä pidättää itsellään oikeuden saada tavarasta korvausta tilauksen valmisteluun ja lähetykseen liittyvistä kuluista. Sisältää maksut PayPal- tai stripe-tapahtumista.
Peruutuksesta tilauksen toimittajan osalta annetaan yleensä syy(t), miksi ei ole mahdollista vahvistaa tilausta.
Jos tavara lähetetään postitse tai kuljetuspalveluksen kautta, vaaditaan toimittajalta sitovan tilauksen vahvistuksen ostosopimuksen tekemiseen.
Sitovana tilauksen vahvistuksena ei toimi automaattisesti lähetetty vahvistus tilauksen saapumisesta tomittajalle, mutta sähköpostitse lähetetty vahvistus nimeltään ”lopullinen vahvistus tilauksesta” tai puhelimitse annettu vahvistus toimittajalta, joka asiakkaan kanssa vahvistaa tilauksen sisällön, yleensä tavaran tyypin, kappaleiden määrän, tavaran ja kuljetuksen hinnan ja toimituksen tavan ja päivämäärän. Vahvistuksen saatua on ostosopimus lopullisesti tehty.
Tämän artiklan säännökset koskevat vain ostosopimuksia postimyynnissä ostettavista tuotteista, ei kuitenkaan tavaran henkilökohtaista noutoa.
Toimitusaika
Tilattu tavara toimitetaan saatavuutensa ja toimittajan palvelun olosuhteiden mukaan niin pian kuin mahdollista postitse tai muun kuljettajan kautta, yleensä 1 – 10 työpäivän kuluessa tilauksen vahvistuksesta lähtien. Epätavallisten tuotteiden tapauksessa on toimitusaika yleensä pidempi, asiakkaalle kuitenkin ilmoitetaan mahdollisesta toimitusjan pitenemisestä ajoissa.
Tavaraa pidetään lähetettynä, kun tomitus on saapunut osoitteeseen, jonka asiakas määritti tilauksessaan.
Kuljetustapa
Toimittaja takaa rahdin määritettyyn osoitteeseen. Tomituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta. Asiakas itse valitsee tomitustavansa. Nykyhetkinen hinnasto löytyy www.mardosport.fi -sivulla "Ostoskori"-osastosta. On myös mahdollista pyytää se kirjallisessa muodossa toimittajan sivuliikkeessä.
Tavaran ostohinnan maksutapa
Asiakkaan on mahdollista maksaa tavarasta monilla tavoin. Hän voi maksaa hinnan kokonaan henkilökohtaisesti toimittajan sivuliikkeessä, postiennakolla kuljetuspalvelun kautta tai siirtämällä rahaa tomittajan tilille antaen vastaavan viitteen, joka identifioi maksun.
Tavaran lähetys sisältää aina laskun.
Tavaran asennus ja montaasi eivät sisäldy ostosopimukseen.
Tavaran nouto
Asiakkaan on pakko katsoa tavaraa heti sen saapumisen jälkeen. Jos tuotteen pakkaus on mekaanisesti vahingoittunut, asiakkaan täytyy tarkistaa tavaran kunto kuljettajan läsnäolossa. Jos tavara on vahingoittunut, asiakkaan täytyy kirjoittaa lomake lähetyksen vahingosta ja pyytää kuljettajaa vahvistamaan tämä.
Kuljetuslomakkeen allekirjoittamalla asiakas suostuu tavaran vastaanottoon ja samalla vahvistaa, että tavara saapui vahingoitta. Myöhempiä reklamaatioita lähetyksen ajassa ilmestyneistä vaurioista ei oteta huomioon ja ne hylätään.
Jos asiakas saa vahingossa virheellisen tavaran, hänen on pakko lähettää se takaisin. Tässä tapauksessa hänelle hyvitetään toimituskulut, mutta siihen määrään asti, jonka hän maksoi toimituksesta tilauksen yhteydessä.
Asiakkaan ja toimittajan välinen komunikaatio
Muu toimittajan ja asiakkaan välinen komunikaatio tapahtuu ennen kaikkea sähköpostitse, jos molemmat osapuolet eivät sovi muuten.
Vahingon korvaus vastaanottamattoman tavaran tapauksessa
Myyjällä on oikeus vahingon korvaukseen (säännöksen § 420 ff. Slovakian Kansalaislakikirjan mukaan), jos ostaja tilasi tavaran eikä tilausta ole hylätty tai sopimusta peruutettu ja samalla ei ole ottanut tavaraa vastaan joko kuljettajalta tai henkilökohtaisesti sivuliikkeessä määräajassa myyjän vetoomuksesta huolimatta. Näin ostaja on rikkonut sitoumuksensa artiklassa III, jonka mukaan hänen on pakko ottaa tilaamansa tavara vastaan.
Myyjä pidättää oikeutensa vahingon korvaukseen vastaanottamattomasta tavarasta tavaran valmistamisen ja toimituksen määrittyyn paikkaan takia. Sisältää maksut PayPal- tai Stripe-tapahtumista.
Jos asiakas tilaa tavaran netissä ja haluaa noutaa sen henkilökohtaisesti, toimittaja vain ilmoittaa, että tavara on valmis vastaanotettavaksi sivuliikkeessä.
Tavara pidätetään sivuliikkeessä 24 tunnnin ajan tilauksesta lähtien, tai muuten jos on sovittu. Asiakkaalla on oikeus katsoa tavaraa sivuliikkeessä ennen ostosopimuksen tekemistä.
Henkilökohtaisen noudon tapauksessa pidetään ostosopimusta tehtynä kokonaisen hinnan maksamisen ja tavaran vastaanoton hetkenä.
Asiakkaan oikeus peruuttamiseen
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus, jos toimittaja ei pane toimituksen sovittuja ehtoja täytäntöön.
Kuluttajalla on lain nro. 102/2014 Z. z. (Zbierka zákonov, Slovakian lakikirja) kuluttajan suojelusta tavaran myynnissä tai palvelujen tarjoamisessa etäsopimuksen tai sivuliikkeen ulkopuolella tehdyn sopimuksen perusteella ja joidenkin lakien muutoksesta ja täydentämisestä (edelleen vain nimellä ”Laki”) mukaan ja säännösten § 7 ja sitä seuraavien säännösten mukaan oikeus peruuttaa ostosopimus 14 kalenteripäivän kuluessa tavaran noudon päivästä lähtien. Ilmoitettuaan sopimuksen peruuttamisesta kuluttajan on pakko lähettää tai toimittaa henkilökohtaisesti sopimuksen aiheen ja kaikki tavaraan liittyvät dokumentit, jotka hän on saanut tavaran mukana, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa peruuttamisesta lähtien.
Oikeus peruuttamiseen yllä olevan lauseen mukaan ei koske asiakkaita, jotka ovat ostaneet tavaran henkilökohtaisesti www.halvimmat-sukset.fi -nettikaupan noutopisteessä.
Jos ostaja saa tavaran mukana myös lahjan tai muun bonuksen, on myyjän ja ostajan välisen lahjasopimus tehty sillä ehdolla, että jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen tai palauttaa tavaran osan, jonka takia tilauksen kokonaishinta laskee rajan alle, joka oikeuttaa kuluttajaa bonuksien ja lahjojen saamiseen, lahjasopimus menettää voimassaolonsa ja ostajan on pakko palauttaa sekä tavara, että myyjän tarjoama lahja.
Toimittajan oikeus peruuttamiseen
Toimittaja on oikeutettu sopimuksen peruuttamiseen vain tavaran lähetykseen asti, nimittäin vain tavaran saatamattomuuden tai sen ilmeisen hinnan muutoksen tapauksessa. Ennen peruuttamista on toimittajan kuitenkin aina pakko ottaa yhteyttä asiakkaan sovitakseen muu menettely.
Menettely sopimuksen peruuttamisen tapauksessa
Koska peruuttamisen tapauksessa sopimus alusta alkaen mitätöidään, toimittaja palauttaa tai korvaa asiakkaalle ja asiakas toimittajalle kaikki sovidut täytäntöönpanot. Mikäli asiakas peruuttaa tilauksen sen luomisen jälkeen, myyjä pidättää itsellään oikeuden saada tavarasta korvausta tilauksen valmisteluun ja lähetykseen liittyvistä kuluista. Sisältää maksut PayPal- tai stripe-tapahtumista.
Asiakas voi peruuttaa sopimuksen niin, että ilmoittaa toimittajalle peruuttamisesta sähköpostitse osoitteella info@mardosport.fi tai kirjallisesti toimittajan sivuliikkeessä. Peruutuksessa on pakko antaa tilauksen numero, viite ja ostoksen päivämäärä sekä esittää kuitti tavaran ostosta.
PERUUTTAMISLOMAKE ladattavissa TÄÄLTÄ (ladatkaa klikkaamalla)
Jos asiakas on jo saanut ja ottanut tavaran vastaan, se täytyy lähettää takaisin toimittajan sivuliikkeeseen, missä toimittaja viivyttämättä arvioi palautetun tavaran kunnon.
Jos tavara palautetaan muussa kunnossa kun siinä, jossa se ostettiin, ja jos on tarpeen maksaa kuluja saadakseen tavaraa perinteiseen kuntoon tai mahdolliseen vahinkoon liittyviä kuluja (ennen kaikkea vahinko, selvä kulutus), toimittaja pidättää oikeutensa arvioida tavaraa ja ehdottaa palautetun tavaran summan vähentämistä saadakseen sen perinteiseen kuntoon.
Ostohinta tai sen osa maksetaan asiakkaalle mahdollisimman lyhyessä ajassa, viimeistään 14 päivää tavaran palautuksen jälkeen. Myyjä kokeilee palautettua tavaraa ja tarkistaa sen kunnon.
Olkaa hyvä ja lähettäkää VAIHDETTAVA / PALAUTETTAVA / REKLAMOITAVA TAVARA ainoastaan KURIIRILLA.
Postitse lähetettyjä paketteja emme ota vastaan emmekä hyväksy.
Palautuskulut maksaa asiakas, mukaan lukien PayPal- tai Stripe-transaktiomaksut.
Raha maksetaan kuluttajalle sillä tavalla, millä se maksettiin ennen, tai muulla tavalla, jos molemmat osapuolet ovat niin sopineet.
Osoite lähetykselle, tavaran vaihdolle tai palautukselle tai reklamaatiolle:
www.mardosport.fi, Budimír 7 , 04443 Budimír, Slovakia.
Älkää unohtako jättää pakettiin peruuttamislomaketta, kuittia ja tilinumeroa, johon haluatte rahan palautettavan.
Pakettien pakkaamisen on täytettävä seuraavat ehdot:
1. Korjattavaksi tai vaihdettavaksi lähetettävät tavarat on lähetettävä alkuperäisessä pakkauksessa täytemateriaalia käyttäen.
2. Jokainen esine, vaikka se olisi vaikea pakata, on pakattava voimakkaasti.
3. Pahvilaatikot on suljettava teipillä molemmilta puolilta. Jos mahdollista, käytä teippiä.
4. Kirjekuori, jossa on rahtikirja tai herkät tavarat, postiennakko tai muut erikoismerkinnät osoittavat etiketit, on kiinnitettävä paketin suurimmalle alueelle.
5. Tavarapaketti tulee pakata siten, että paketin yksittäiset tavarat eivät liiku.
6. Laatikon pohjalle on asetettava kerros pehmustemateriaalia tavaran suojan lisäämiseksi kuljetuksen aikana.
7. Jäljelle jäävät raot on täytettävä ja päälle asetetaan toinen kerros pehmustemateriaalia.
8. Pinnassa ei saa olla epätasaisuuksia tai ulkonevia osia.
9. Tavaran pitkiä tai teräviä tai teräviä osia ei saa työntyä ulos paketeista.
10. Laatikon tila on hyödynnettävä optimaalisesti (eli täytettävä tavaran ja laatikon seinän välinen vapaa tila) ja käytettävä korkealaatuista, mitoiltaan sopivaa pakkausmateriaalia tavaran suojan varmistamiseksi.
11. Vaikeasti pakattavat erikoismuotoiset tavarat on kutistekalvon lisäksi suojattava muulla pakkausmateriaalilla.
Emme ota vastaan muulla tavalla pakattuja tavaroita.
TAKUU, REKLAMAATION EHDOT JA REKLAMAATION JÄRJESTYS
5.1 Vastuu tavaran vaurioista säädetään säännöksillä §622 ja §623 Slovakian Kansalaislakikirjassa. Myyjä käsittelee kuluttajien reklamaatioita Slovakian lainsäädännön mukaan, ennen kaikkea lain nro. 250/2007 Z. z. (Zbierka zákonov, Slovakian Lakikirja) mukaan sellaisena kuin se on muutettuna Slovakian Kansalaislakikirjan ja voimassa olevan lainsäädännön mukaan.
5.2 Kaikkien siviioikeudellisten suhteiden perusteella ostettujen tavaroiden on takuuaika sopusoinnussa Slovakian tasavallan lainsäädännön kanssa, jos Slovakain tasavallan läinsäädäntö ei määritä lyhyemmän ajan joillekuille tavaran tyypeille. Takuuaika alkaa ostajan vastaanottaessa tavaran.
5.3 Takuuaika koskee myös kulutustarvikkeita, joiden käyttöaika tai käytettävyys on lainsäädännön muuten rajoittama.
5.4 Takuu ei koske tavallisen kulutuksen, ostajan tai kolmannen henkilön toimien, tavaran vastaanoton jälkeisen, epäammattisen ja huolettoman käsittelyn, ylimääräisen kuormituksen, mekaanisen vahingon tai kulutuksen, käsittelyn käytön ohjeita tai sen tarkoitusta vastaan, käytön ohjeiden, hoidon tai varastoinnin noudattamattomuuden, luonnonmullistusten, epäammattisen tai väärän asennuksen tai montaasin eikä säännöllisen hoidon tai tarkastuksen (jos näin määrittävät käytön ohjeet) puutteen aiheuttamia vaurioita seuraavien tuotteiden tapauksessa: sukset, monot, siteet.
5.5 Takuu häviää myös siinä tapauksessa, kun tavaran sinetti on poistettu tai jos asiakas on itse muokannut tavaraa.
5.6 Ostaja voi vaatia reklamaation:
- henkilökohtaisesti osoitteella: www.mardosport.fi, Budimír 7 , 04443 Budimír, Slovakia, kun esittää tavaran ja ostoksen todistuksen
- tavaran ja muiden dokumenttien (ennen kaikkea ostoksen todistuksen) lähettämisellä osoitteeseen: www.mardosport.fi, Budimír 7 , 04443 Budimír, Slovakia, kuitenkin vain kuriirilla, ei postiennakolla. Lähetykseen täytyy laittaa ostoksen todistuksen kopio (laskutuksen kopio). On myös suositeltava jättää täytetty Reklamaatiolomake.
Olkaa hyvä ja lähettäkää VAIHDETTAVA / PALAUTETTAVA / REKLAMOITAVA TAVARA ainoastaan kuriirilla.
Lähetyksia postitse emme ota vastaan emmekä käsittele.
5.7 Reklamoitavaan tavaraan ostaja jättää lukevissa olevan alkuperäiskappaleen tai kopion todistuksesta tavaran ostoksesta ja kuvaa yksityiskohtaisesti vaurion ja tavan, millä vaurio näyttäytyy. Tavaran täytyy saapua puhtaana ja siihen kuuluvien varusteiden mukana.
5.8 Myyjä antaa kuluttajalle vahvistuksen reklamoidun tavaran käsittelemisestä. Jos reklamaatio vaaditaan etäyhteyden välineillä, on myyjän lähetettävä vahvistus kuluttajalle viimeistään vahvistuksen reklamaation selvittämisestä kanssa. Vahvistusta reklamaation käsittelemisestä ei tarvitse lähettää, jos kuluttajalla on toinen tapa osoittaa reklamaation käsittely. Reklamaation arviointi ei ole ilman esitettyä tavaraa mahdollista.
5.9 Jos kyse on vauriosta, jonka voi poistaa, on ostajalla oikeus sen ilmaiseen, ajalliseen ja kunnon palauttavaan poistoon. Myyjän on pakko poistaa vaurio viipymättä. Ostaja voi vaatia tuotteen vaihdon vaurion poiston sijaan tai jos vaurio koskee vain tuotten osaa, osan vaihdon, jos tämä ei tarkoita tavaran hintaan tai vaurion vakavuuteen suhteettomia menetyksiä myyjälle. Myyjä voi aina vaihtaa vauriotunutta tuotetta uuteen tuotteeseen vaurion poiston sijaan, jos tämä ei tarkoita vakavia vaikeuksia ostajalle. Jos kyse on vauriosta, jota ei voi poistaa ja joka estää asiakkaan käyttämästä tavaraa oikeasti, ostaja on oikeutettu tuotteen vaihtoon tai sopimuksen peruuttamiseen. Samankaltaiset oikeudet ostaja pidättää myös siinä tapauksessa, jos vaurion voi poistaa, mutta hän ei voi käyttää tuotetta täydellisesti korjauksen jälkeen toistuvan vaurion tai muidenkin vaurioiden takia. Jos kyse on poistamattomista vaurioista, ostajalla on oikeus kohtuuliseen alennukseen tavarasta.
5.10 Myyjä antaa todistuksen reklamaation selvittämisestä viimeistään 30 päivän kuluessa reklamaation vaatimuksesta kuluttajansuojalain ja lainsäädännön mukaan. Ostaja suostuu siihen, että todistuksen reklamaation vaatimuksesta voi lähettää ostajalle myös sähköpostitse ostajan antamaan osoitteeseen. Reklamaation selvityksen jälkeen sekä ostajan sähköpostitse, tekstiviestillä tai muulla sopivalla tavalla lähettämän vaatimuksen mukaan on ostajan pakko noutaa reklamoitu tavara myyjältä 15 päivän kuluessa, jos reklamaatio on selvitetty korjauksella, alennuksella, tavaran vaihdolla (uudella tavaralla) tai reklamaation hylkäyksellä.
5.11 Jos ostaja ei nouda tuotetta 30 päivän kuluessa reklamaation selvityksen jälkeen tai 30 päivän kuluessa toistuvasta tavaran toimituksesta lähtien tai jos hän ei nouda sitä samassa aikamäärässä reklamaation jälkeen myyjän lähettämästä vaatimuksesta ostajan osoitteseen lähtien, myyjällä on lainsäädännön mukaan oikeus vaatia ostajalta tavallisen myyjän maksaman vuokran, nimittäin tilan paikan, ajan ja pinnan mukaan, jossa ostajan noutamaton tavara on varastossa.
REKLAMAATIOLOMAKE ladattavissa TÄÄLTÄ (ladatkaa klikkaamalla)
6.1 Tämä julistus henkilötietojen käsittelystä koskee vain SKI MOUNTAINS s. r. o.-yrityksen käymää nettikauppaa www.mardosport.fi, joka on tämän julistuksen tarkoituksiin samalla henkilötietojen subjektin henkilötietojen käsittelijä (edelleen vain "käsittelijä").
6.2 Henkilötietojen subjekti on nettikaupan www.halvimmat-sukset.fi käyttäjä, joka on täyttänyt ja lähettänyt tilauksen tässä nettikaupassa tai tehnyt sopimuksen käsittelijän kanssa.
6.3 Henkilötietojen tallentamisessa käsittelijä noudattaa Lain nro. 18/2018 Zb. (Slovakian Lakikirja) henkilötietojen suojasta ja liittyvistä oikeussäännöistä, jotka ovat ennen kaikkea Euroopan parlamentin ja neuvoston asetus (EU) 2016/679, annettu 27 päivänä huhtikuuta 2016, luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä sekä näiden tietojen vapaasta liikkuvuudestaa ja direktiivin 95/46/EY kumoamisesta (yleinen tietosuoja-asetus – General Data Protection Regulation – GDPR).
6.4 Käsittelijä kerää jotkut alla erikseen määritellyt henkilötiedot, jotka ovat oleellisia ennen kaikkea tilauksien ja velvollisuuksien toteuttamiseen, jotka johtuvat nettikaupan toiminnasta osoitteella www.halvimmat-sukset.fi, tai tarjottujen palvelujen kehitykseen ja tämän nettikaupan ohjattavuuden parantamiseen, ostosprosessin yksinkertaisemiseen jne.
6.5 Käsittelijä käsittelee henkilötietoja sähköisessä muodossa automaatisoidulla tavalla tai tulostetussa muodossa ei-automaatisoidulla tavalla.
6.6 Käsittelijä ei kerää arkaluonteisia ja erityisiä henkilötietoja, jotka liittyvät omaisuuteen tai varallisuuteen, kansallisuuteen, rotu- tai etniseen alkuperään, poliittisiin asenteisiin, jäsennyyteen poliittisissa puolueissa, uskontoon tai vakaumuuteen, terveyteen, seksuaaliseen suuntautumiseen jne.
6.7 Subjektin henkilötiedot käsitellään oikeuksien ja velvollisuuksien toteuttamisen vuoksi, jotka käsittelijälle johtuvat tilauksista ja ostosopimuksista, kun tilaajana tai toisena sopimuspuolena on henkilötietojen subjekti. Tämä tapahtuu Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) 2016/679, annetun 27 päivänä huhtikuuta 2016, luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä sekä näiden tietojen vapaasta liikkuvuudestaa ja direktiivin 95/46/EY kumoamisesta (GDPR), art. 6.1.b) ja 6.1.c) mukaan, jotka mahdollistavat sopimuksen täytäntöönpanon käsittelijän puolelta ja palvelujen käytön henkilötietojen subjektin puolelta, ja tästä suostumuksesta voi vetäytyä tai se on erityinen suostumus henkilötietojen käsittelystä markkinoinnin tarkoituksia varten, joka annetaan nettikaupan www.halvimmat-sukset.fi -tilauslomakkeessa.
Antamalla erityisen suostumuksen henkilötietojen käsittelystä markkinoinnin tarkoituksia varten ja ilmoittavansa olevansa ohjeistettu lainmukaisesta käsittelystä subjekti julistaa, että on tietoinen omista oikeuksistaan, nimittäin:
oikeudestaan vaatia käsittelijältä pääsy omiin henkilötietoihin,
oikeudestaan vaatia omien henkilötietojen korjauksen henkilötietojen epätarkkuuden tai vääryyden tapauksessa,
oikeudestaan vaatia omien henkilötietojen poiston tai niiden käsittelyn rajoittamisen,
oikeudestaan vastustaa omien henkilötietojen käsittelyä,
oikeudestaan omien henkilötietojen tarkkuuteen,
oikeudestaan vetäytyä annetun suostumuksen milloin vain, tämä ei kuitenkin koske käsittelyn laillisuutta, joka perustuu vetäytymistä edelliseen annettuun suostumukseen,
oikeudestaan muutoksenhakuun henkilötietojen käsittelyä vastaan valvontaviranomaiselle, joka on Slovakian Henkilötietojen suojaa edistävä toimisto (Úrad na ochranu osobných údajov).
6.8 Käsittelijällä on oikeus muokata henkilötietojen käsittelyn politiikkansa niin, että se osoittaisi hänen tämänhetkisen asenteensa henkilötietojen käsittelyyn. Tästä muutoksesta ilmoitetaan subjektille, esim. julistuksella www.halvimmat-sukset.fi -nettikaupan kauppaehdoissa.
6.9 Käsittelijä saa kaikki henkilötiedot henkilötietojen subjekteilta vapaaehtoisuuden perusteella, paitsi julkisen elimen dokumentoimia vero- ja talousasiakirjaan tarvittavia tietoja tai sitoumuksien täytäntöpanoon tarvittavia tietoja.
6.10 Subjekti voi pyytää käsittelijältä henkilötietojen poiston, muutoksen tai korjauksen tai vetäytymisen suostumuksesta niiden käsittelyyn markkinoinnin tarkoituksiin sähköpostitse osoitteella info@halvimmat-sukset.fi.
6.11 Käsittelijä kerää tiedot ainoastaan laillisen syyn perusteella ja sellaiset, jotka tarvitaan asiakkaan ja samalla henkilötietojen subjektin tilauksista ja ostosopimuksista www.halvimmat-sukset-fi -sivulla johtuvien oikeuksien ja velvollisuuksien toteutumiseen. Nämä ovat seuraavat tiedot, jotka tarvitaan kaupallisten suhteiden ja laillisen dokumentoinnin totetumiseen:
nimi ja sukunimi (yrityksen tapauksessa myös sen nimi, tunnus ja arvonlisäveron numero)
osoite / laskutusosoite,
toimitusosoite,
sähköpostiosoite,
puhelinnumero.
Käsittelijä ei kerää muita tietoja eikä tietoja toiseen kuin lailliseen tarkoitukseen. Jos käsittelijä keräisi sellaisia tietoja, tapahtuisi näin henkilötietojen subjektin antaman suostumuksen perusteella (esim. erityinen suostumus henkilötietojen käsittelystä markkinoinnin tarkoituksiin, joka annetaan www.halvimmat-sukset.fi -nettikaupan tilauslomakkeella).
6.12 Käsitteiljä sitoutuu siihen, ettei toimita hänelle antamia edellä mainittuja henkilökohtaisia tietoja kolmansille henkilöille (poikkeuksena on käsittäjän sopimuskasittäjä) eikä mainostarjouksen tarkoituksiin, jotka eivät liity www.halvimmat-sukset.fi -nettikauppaan, ilman henkilötietojen subjektin suostumusta. Käsittelijä myös sitoutuu siihen, että poistaa henkilötietojen subjektin toiveen perusteella syytä antamatta tämän kaikki henkilötiedot tietokannasta, kuitenkin paitsi sellaisia tietoja, jotka liittyvät asiakkaan verontunnisteen velvollisuuteen, ja sellaisia, jotka ovat poiston aikana käsittelijän salatussa varmuuskopiotietokannassa.
Ostaja suostuu evästeiden tallentamiseen tietokoneeseensa. Jos on mahdollista tehdä ostoksen nettisivulla ja panna ostajan sitoutumukset täytäntöön ilman evästeiden tallentamista ostajan tietokoneeseen, ostaja voi peruuttaa suostumuksensa milloin vain yllä olevan lauseen mukaan.
Nämä kauppaehdot ovat voimassa kaikkien toimittajan ja asiakkaan välillä tehtyjen ostosopimuksien tapauksessa.
Toimittaja pidättää oikeutensa muuttaa kauppaehtojansa. Toimittaja ilmoittaa muutetuista ehdoista sopivalla tavalla www.mardosport.fi -sivulla, samalla kuin sivuliikkeissään viimeistään yksi kuukausi uusien kauppaehtojen voimaantulemisesta lähtien.
Nämä kauppaehdot koskevat SKI MOUNTAINS s. r. o. -yrityksen käymässä www.mardosport.fi -nettikaupassa tehtyjä ostoksia.
Edelleen:
8.1 Myyjällä on oikeus tallettaa ja arkistoida tämän ja asiakkaan välisen dokumentoinnin ja sopimuksen sähköisessa muodossa sekä vastaavat Yleiset kauppaehdot 5 vuoden ajan. Arkistoitu sopimus ei ole saatavilla ostajalle. Sopimuksen tekemistä varten tarjotaan suomen kieli. Ostaja on oikeutettu jäljentämään oleelliset sopimuksen vaatimukset sähköisessä muodossa lainsäädännön mukaan.
8.2 Ostajalle tarkoitettujen sähköviestien lähettämiseen on olennaista, että jos myyjä ei saa virheraporttia viestin (sähköpostin tai tekstiviestin) lähetyksen mahdottomuudesta ostajan antamaan sähköpostiosoitteeseen tai puhelinnumeroon (kännykän numeroon), pidetään tätä viestiä (sähköposti tai tesktiviesti) toimitettuna toisena lähetyksen jälkeisenä päivänä. Myyjälle tarkoitettujen sähköviestien lähettämiseen on olennaista, että jos ostaja ei saa virheraporttia viestin (sähköpostin tai tekstiviestin) lähetyksen mahdottomuudesta myyjän antamaan sähköpostiosoitteeseen tai puhelin numeroon (kännykän numeroon), pidetään tätä viestiä (sähköposti tai tesktiviesti) toimitettuna lähetyksen toisena jälkeiseinä päivänä. Lähetystä pidetään toimitettuna myös siinä tapauksessa, että vastaanottaja kieltäytyy sen vastaanotosta, tai siinä tapauksessa, ettei vastaanottaja nouda sitä omasta syystään tai laiminlyönnistään. Siinä tapauksessa lähetystä pidetään toimitettuna postissa varastoinnin määräajan päättymisellä, kun varastoinnin ajan määrittää lahettäjä, ja lähetyksen palautamisella lähettäjälle, josta lähettäjän on esitettävä ehjä todiste. Kuriirin (posti, UPS) kautta toimitettuja ilmoituksia pidetään toimitettuina sopimuspuolen vastaanoton hetkenä. Jos kuriiri epäonnistuu toimittamisessa, pidetään toimituksen hetkenä kolmatta päivää ensimmäisestä yrityksestä lähtien ja kuriiri julistaa yrityksen tapahtuneen. Myyjällä on yksinoikeus päättää, millä tavalla ja missä tapauksissa hän kommunikoi ostajan kanssa (tekstiviesti, sähköposti tai muu sopiva tapa).
8.3 Jos osoittautuu, että joku Yleisten kauppaehtojen tai sopimuksen lausekkeista on voimaton tai tehoton, tällainen voimattomuus tai tehottomuus ei tarkoita muiden Yleisten kauppaehtojen lausekkeiden voimattomuutta eikä tehottomuutta. Tällaisessa tapauksessa osapuolet sitoutuvat viipyttämättä sellaisten voimattoman tai tehottoman lausekkeen korvaamiseen uudella lausekkeella niin, että vastaavan voimattoman tai tehottoman lausekkeen tarkoitus nimetyn lausekkeen tai tämän sopimuksen tekemisen hetkenä olisi säilytetty.
8.4 Ostajan toiminnan valvontaan on oikeutettu Košice-kaupungin läänin Slovakian talouden tarkastusvirasto (Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie), osoite: Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1, Slovakia. Sovellettavana lakina (governing law) on Slovakian tasavallan laki. Kaikki riidat, jotka johtuvat Yleisista kauppaehdoista, sopimuksesta tai niiden liittymyksestä, ja riidat tavaroiden toimituksista, käsittelevät ja päättävat ainoastaan tuomioistuimet Slovakian tasavallassa.
8.5 Yleiset kauppaehdot ovat voimassa ja sitovia niiden julkaisemisen päivästä lähtien. Niitä on mahdollista katsoa myös ostajan toiminnan istuimessa. Myyjä pidättää oikeutensa oman harkintansa mukaan peruuttaa, muuttaa, muokata tai korvata niitä uusilla ehdoilla. Tehtyihin sopimuksiin liittyvät sopimuksen tekemisen aikaan voimassa olevat Yleiset kauppaehdot. Rekisteröimalla, tilauksen lähettämällä ja suostumalla Yleisten kauppaehtojen sanamuotoon sivulla www.mardosport.fi viimeistelläkseen tilausprosessi ostaja vahvistaa, että on lukenut ja hyväksynyt Yleiset kauppaehdot, reklamaation ehdot (art. 5) ja että pitää niitä sopimussuhteen aineksena.
Jos kuluttaja ei ole tyytyväinen siihen, miten hänen reklamaationsa on selvitetty, tai on sitä mieltä, että myyjä on rikkonut hänen oikeuksiaan, hänen on mahdollistaa saattaa asia käsiteltäväksi ostajalle ja pyytää ostajalta korvausta. Jos ostaja ei vastaa pyyntöön 30 päivän kuluessa sen lähetyksen päivämäärästä lähtien tai hylkää sen, kuluttaja voi tehdä ehdotuksen vaihtoehtoisen riidanratkaisun aloittamisesta vastaavalle viranomaiselle.
Viranomainen käsittelee asian uudelleen saadakseen tietää, voiko vaihtoehtoinen riidanratkaisu alkaa tai hylkääkö se ehdotuksen niiden syiden perusteella, jotka määritetään vaihtoehtoisen riidanratkaisun säännöissä. Viranomainen ilmoittaa kuluttajalle hylkäämisestä.
Vaihtoehtoisen riidanratkaisun alettua viranomainen ottaa yhteyttä molempiin osapuoliin ja yrittää ratkaista riidan niiden välillä, nimittäin kompromissien löytämällä näin, että koskettujen henkilöiden oikeudet säilyisivät. Viranomainen ottaa yhteyttä riidan osapuoliin ennen kaikkea sähköpostitse tai puhelimitse mahdollisimman nopean riidanratkaisun vuoksi; viranomaisten pitäisi ratkaista riita viimeistään 90 päivän kuluessa (monimutkaisissa tapauksissa on mahdollistaa pidentää määräaikaa).
Vaihtoehtoisen riidanratkaisun tarkoituksena on löytää kompromissiratkaisu riidan osapuolille ja saattaa niitä yksityisoikeudellisen sopimuksen tekemiseen.
Jos osapuolet kuitenkin eivät tule sopimukseen, mutta kuluttajan oikeuksien rikkominen on ilmeinen, viranomainen kirjoittaa kuluttajalle perustellun lausunnon, jossa selittää hänen oikeutensa ja joka voi toimia taustana ehdotuksen oikeudenkäynnin aloittamisesta.
Kuluttaja voi tehdä ehdotuksen vaihtoehtoisesta riidanratkaisusta sivulla:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Slovakian vaihtoehtoisen riidanratkaisun viranomaisten lista on mahdollista löytää Slovakian tasavallan Talousministeriön sivuilla: www.mhsr.sk.